تصفیه‌ خانه پساب شیمیایی کشور در پتروشیمی ایلام راه اندازی شد

نخستین و پیشرفته‌ ترین واحد تصفیه‌ خانه پساب شیمیایی کشور به همت متخصصان داخلی و در راستای صیانت از محیط زیست در شرکت پتروشیمی ایلام راه‌ اندازی شد.

وقایع صنعت  – بنابه گزارش خبرنگار ما اولین و پیشرفته‌ ترین واحد تصفیه‌ خانه پساب شیمیایی کشور با هدف حفاظت از محیط زیست راه اندازی تصفیه‌ خانه پساب شیمیایی کشور در پتروشیمی ایلام و بازیابی ۱۰۰ درصدی پساب تولیدی ناشی از فرآیند‌ها در این پتروشیمی راه‌ا ندازی شد.

در ادامه این گزارش آمده مجتمعی که در سال ۱۳۹۹ و با هدف کاهش آسیب‌ های زیست محیطی، طرح ایجاد ZLD بعنوان پیشرفته‌ ترین تصفیه خانه شیمیایی در صنعت کشور در آن آغاز شد.

در همین زمینه کارشناسان صنعت پتروشیمی می‌گویند ZLD از طرح‌های دانش بنیانی است که به همت متخصصان داخلی بومی سازی شده است. طرحی که در کنار تبدیل پساب به پسماند حالا خود ۵ درصد از آب مورد نیاز پتروشیمی را تامین می‌کند.

در پایان باید عنوان کرد پتروشیمی ایلام بزرگترین واحد صنعتی در غرب کشور، مجتمعی با تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین که مجموع فروش آن روزانه بیش از یک میلیون دلار است که ۷۰ درصد محصول نهایی پتروشیمی ایلام صادر می‌شود.

https://vaghayesanat.ir/709451کپی شد!
26
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *