آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به یک شهر و ۴۶ روستا در بندرلنگه

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ گازرسانی به یک شهر و ۴۶ روستا در شهرستان بندرلنگه با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال خبر داد.

وقایع صنعت  – علی ذاکری، در این مراسم با اعلام این خبر، اظهار کرد: بنا بر هماهنگی صورت گرفته از سوی شرکت ملی گاز ایران، اجرای این پروژه بزرگ گازرسانی در شهرستان بندرلنگه بر عهده همکاران تلاشگر ما در شرکت گاز استان بوشهر است و از سوی شرکت ملی گاز ایران به آن ها ماموریت داده شده تا این پروژه را عملیاتی کنند و برای انجام آن، اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که این طرح در قالب ۲ پروژه اجرایی خواهد شد، افزود: در پروژه نخست با عنوان مهران یک با اجرای ۲۱۵ کلیومتر خط تغذیه و شبکه و نصب ۱۸۰۰ علمک گاز به همراه ایستگاه تقلیل فشار گاز قرار است به شهر لمزان و ۲۸ روستا از توابع شهرستان بندرلنگه گازرسانی شود.

ذاکری افزود: علاوه بر این، در این طرح، پیش‌بینی گازرسانی به نیروگاه گازی مقیاس کوچک، مرغداری و دیگر صنایع صورت گرفته که پس از بهره برداری، سه هزار و ۵۰۰ خانوار از مزیت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

ذاکری در پایان، گفت: در پروژه دوم گازرسانی، ۳۰۰ کیلومتر خط تغذیه و شبکه، ۲۸۰۰ علمک گاز و ۲ ایستگاه تقلیل فشار نصب و احداث خواهد شد که با عملیاتی شدن این پروژه، ۱۸روستا از توابع شهرستان بندرلنگه شامل ۳۰۰ خانوار و پیش بینی نیروگاه گازی مقیاس کوچک، مرغداری و دیگر صنایع از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

https://vaghayesanat.ir/709864کپی شد!
34