حضور ۲۰ واحد صنعتی خوزستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۲۰ واحد صنعتی از استان خوزستان در نمایشگاه امسال حضور داشته‌اند که، طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته نسبت به آمار سال قبل، افزایش ۱۵۰ درصدی داشته‌ایم.

وقایع صنعت – علی مهدی پور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه از سوی نمایندگان خارجی کشورهای مختلف؛ اظهار کرد: نمایشگاه امسال با استقبال بسیار خوبی از آن مواجه شدیم. ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از ۹۶ کشور دنیا جهت شرکت در نمایشگاه امسال ثبت‌ نام کرده‌اند. که بر این اساس، ۲ هزار تجار و بازرگان خارجی از ۸۰ کشور برای حضور در نمایشگاه امسال پذیرش شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: مقامات عالی‌رتبه و سیاسی ۴۰ کشور دنیا و ۷۰۰ شرکت تجاری و دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور به‌عمل آوردند. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده؛ قریب به ۲ میلیارد دلار قرارداد تجاری در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی( ایران اکسپو ۲۰۲۴ ) بسته خواهد شد.

وی بیان کرد: ۲۰ واحد صنعتی از استان خوزستان در نمایشگاه امسال حضور داشته‌اند. که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته نسبت به آمار سال گذشته، افزایش ۱۵۰ درصدی داشته‌ایم.

مهدی پور با اشاره به حضور موثر واحدهای صنعتی استان خوزستان و همچنین واحدهای مختلفی همچون خوشه ماهی کپور و خرما در نمایشگاه امسال؛ بیان کرد: اصلی‌‌ترین رسالت حضور در این نمایشگاه، به منصه ظهور گذاشتن آخرین دستاوردها، شناسایی بازارهای جدید و اولویت‌ کشورهای وارد کننده می‌باشد. که خوشبختانه در این زمینه اتفاق مثبتی رقم خورد. و بر این اساس این واحدها توانستند ارتباطات موثر و موفقی را با بازدیدکنندگان برقرار کنند.

این مقام مسئول افزود: نشست‌های موثری با کشورهای متقاضی سرمایه‌گذاری و واردات محصولات زنجیره ارزش راهبردی خوزستان تشکیل شد. که تاثیرات مثبت آن در آینده مشخص خواهد شد.

مهدی پور با اشاره به انعقاد قراردادها در غرفه‌های واحدهای صنعتی خوزستان که در این نمایشگاه حضور داشتند؛ گفت: در طول نمایشگاه قراردادهای متفاوتی میان شرکت‌های مختلف به انعقاد رسید. که یکی از این قراردادها مربوط به شرکت تولید روغن موتور که قریب به یک میلیون دلار قرارداد تجاری امضا کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌هایی که در طول بازدید از غرفه‌های مختلف انجام شده؛ نوع عملکرد و بازخورد این واحدهای صنعتی از نمایشگاه امسال رضایت بخش بوده است.

https://vaghayesanat.ir/710983کپی شد!
8430