نرخ بیلت صادراتی ایران افزایشی شد

بیلت صادراتی ایران به تازگی با افزایش 3 دلاری در هر تن به قیمت 478 دلار در هر تن FOB رسید.

وقایع صنعت – هفته‌هاست که پیشنهاد بیلت در بازه قیمتی ۴۷۵ تا ۴۸۰ دلار در هر تن FOB برای حمل و نقل در ماه ژوئن، باقی مانده‌است اما به تازگی معاملات نزدیک به سطح بالای بازه انجام می‌شوند.

یک تولیدکننده مبتنی بر کوره قوس الکتریکی اظهار داشت: کمتر بودن تقاضای فولاد نسبت به سال‌های گذشته در فصل ساخت و ساز چین و همینطور کمبود تقاضای داخلی در ایران اجازه نمی‌دهد تا قیمت‌های بیلت در ماه می افزایش چشمگیری داشته باشد اما با این وجود احتمال افزایش جزیی وجود دارد.

از طرفی نگرانی درخصوص قطعی برق تولیدکنندگان را محتاط‌تر کرده است. بنابر اظهارات یک تأمین‌کننده فولاد در ایران، تولیدکنندگان منتظر دستورالعمل‌های جدید هستند و باید دید بسته به شرایط آب و هوایی، محدودیت‌های تابستانی چقدر خواهد بود.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در تاریخ ۱۴ می، ۳۰ هزار تن بیلت را با قیمت ۴۷۸ دلار در هر تن FOB به یک صادرکننده فروخت. با توجه به اینکه این سطح در چندین معامله اخیر ثبت شده، برآورد قیمت متال‌اکسپرت برای بیلت صادراتی ایران در تاریخ ۱۵ می نسبت به سطح هفته گذشته ۳ دلار در هر تن رشد کرده و به ۴۷۸ دلار در هر تن FOB رسید.

برخی مذاکرات با کارخانجات کوره القایی نیز با قیمت ۴۴۰ دلار در هر تن FOB انجام شد. مذاکراتی با مقصد پاکستان نیز با قیمت ۴۴۵ دلار در هر تن FCA پاکستان نیز به گوش رسید.

https://vaghayesanat.ir/711246کپی شد!
8951