لزوم استفاده بنگاه‌های تولیدی و صادراتی از تجربیات موفق بازارمحوری

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر ضرورت بازار محوری و استفاده از تجربیات موفق در این حوزه جهت حضور در بازار‌های جهانی و توسعه صادرات تاکید کرد.

وقایع صنعت – فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دیدار با مدیران شرکت‌های مدیریت صادرات(EMC) اظهار داشت: برای حضور در بازار‌های صادراتی انعطاف پذیری بسیار مهم است، انعطاف پذیری هم از سوی صادرکنندگان و هم بخش دولتی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: بخش دولتی نیز باید در آیین نامه‌ها و قوانین منعطف باشد و در صورت نیاز بازنگری را در دستور کار خود قرار دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: توجه به استاندارد‌های تجاری و صادراتی کشور‌های هدف صادراتی نیز نکته حائز اهمیتی است، همچنین مشوق‌ها و مدل‌های همکاری نیز در توسعه صادرات نقش تعیین کننده‌ای دارد.

مقیمی گفت: از نظریات بخش خصوصی و تشکل‌ها در راستای توسعه صادرات در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها استفاده می‌کنیم.

هدفمندسازی یارانه‌ها و مشوق‌های صادراتی، توسعه فروش و انبارداری در کشور‌های هدف، استفاده از بن سازه‌ها(پلتفرم) و سکو‌های فروش آنلاین جهانی، ایجاد و توسعه بازار‌های جدید صادراتی، صدور ضمانتنامه‌ها، فرهنگ سازی شرکت‌های مدیریت صادرات و ارتقاء آموزش‌های لازم به ذینفعان، حمایت از بازاریابی، اعزام هیئت‌های تجاری و حضور در نمایشگاه‌ها، بازار محوری به جای محصول محوری، تغییر نگاه به پاویون‌های تخصصی در نمایشگاه‌های خارج از کشور، جذب و حفظ خریدان خارجی و کیفی سازی محصولات از مهمترین پیشنهاد های ارائه شده، توسط شرکت‌های مدیریت صادرات(EMC) در این نشست بود.

https://vaghayesanat.ir/711386کپی شد!
8368