افتتاح مرحله نخست پتروشیمی پاد جم

مرحله نخست پتروشیمی پاد جم در قالب مرحله دوم شرکت پتروشیمی جم با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عسلویه به بهره برداری رسید.

وقایع صنعت – عملیات ساخت پتروشیمی پادجم به‌عنوان مجری طرح تولید ABS/Rubber از زیرمجموعه‌های شرکت پتروشیمی جم در سال ۱۳۹۴ خورشیدی آغاز شد.

این پتروشیمی که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه در زمینی به مساحت ۱۵هکتار در حال ساخت است، ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار متریک تن ABS در سال و ۶۰ هزار متریک تن Rubber در سال را دارد. همچنین این طرح از مهم‌ترین طرح‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

نجفی اردکانی مدیرعامل پتروشیمی جم در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: این طرح یکی از پرچالش‌ترین طرح‌های صنعت پتروشیمی بوده است.

این مقام مسئول افزود: از سال ۱۳۸۹ اجرای طرح توسعه فاز دوم پتروشیمی جم در راستای جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش آغاز شد.

وی گفت: این طرح قرار بود در مدت ۴۱ ماه به ثمر رسد، اما به علت تحریم‌ها متوقف شد و اکنون پس از ۱۴ سال این طرح در سایه خوباوری ملی به ثمر نشسته است.

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هم گفت: این کار پس از ۱۴ سال بلاتکلیفی در سایه تلاش و اداره جوانان انقلابی صورت گرفت.

این مقام مسئول افزود: پتروشیمی جم امروز تبدیل به قطب پلیمر کشور شده است. بیش از ۷۰ هزار تن مصرف‌ای بی اس در کشور است و جم امروز کشور را در این محصول به خودکفایی رسانده است.

وی گفت: عید رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی مرا خواستند، فرایند اجرای طرح را به ایشان گزارش کردم و قول گرفتم در مراسم افتتاح این طرح شرکت کنند. امروز این طرح را به روح بلند شهید رئیسی تقدیم می‌کنم.

https://vaghayesanat.ir/712140کپی شد!
9372