لزوم بهینه‌سازی سامانه‌های سرمایشی اصناف و مراکز تجاری

سخنگوی صنعت برق گفت: اصناف و مراکز تجاری با ظرفیت ۴۰ درصدی بهینه‌سازی سامانه‌های سرمایشی ضمن مدیریت مصرف برق، کمک بزرگی به تأمین برق پایدار نیز می‌کنند.

وقایع صنعت – مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر اظهار کرد: از اصنافی که در شهرستان‌های مختلف با صنعت برق همکاری کرده و به ویژه در ساعات اوج مصرف برق که مشتریان به دلیل گرمای هوا مراجعه کمتری به مراکز خرید دارند، با کاهش مصرف خود از طریق تعطیل کردن واحدهای صنفی و یا خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی اقدام می‌کنند، تشکر می‌کنم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این شرایط ۶۰ درصد از برق مصرفی یک مرکز تجاری کاهش می‌یابد، گفت: ظرفیت ۴۰ درصدی بهینه‌سازی مصرف برق از طریق تنظیم دمای سامانه‌های سرمایشی مراکز تجاری (پاساژها) وجود دارد که با این اقدام کمک بزرگی به بهینه‌سازی مصرف برق این مراکز و تأمین برق پایدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر با تاکید بر اینکه شر کت‌های توزیع نیروی برق از طریق نصب کنتورهای هوشمند و پایش میدانی مصرف برق نامتعارف این مراکز را شناسایی می‌کنند، گفت: امسال تا این لحظه سال بسیار گرمی را پشت سر گذاشته‌ایم، اما خوشبختانه مردم همکاری خوبی با صنعت برق داشته‌اند.

سخنگوی صنعت برق افزود: در فصل تابستان بیشترین میزان مصرف را وسایل سرمایشی و کولرها دارند و اگر مردم کولرهای گازی را روی ۲۴ درجه و بالاتر قرار داده و از دور کند کولر آبی استفاده کنند به میزان بسیار زیادی از مصرف برق کشور کاسته می‌شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: اگر مشترکان از دور کند کولر آبی استفاده کنند تا ۴۰ درصد و در صورتی که دمای وسایل سرمایشی را روی ۲۴ و ۲۵ درجه تنظیم کنند تا ۲۰ درصد از مصرف برقشان کاسته می‌شود.

این مقام مسئول در عین حال از همه اصناف و مشترکان خواست تا به همکاری خود با صنعت برق تا پایان دوره اوج بار تابستان ادامه دهند.

https://vaghayesanat.ir/712346کپی شد!
8307