میزبانی روزانه از ۷ هزار زائر در موکب «سیدالشهدا» نیشکر

موکب «سیدالشهدا» نیشکر که توسط شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان برپا شده است، روزانه به بیش از هفت هزار زائر اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کند. این موکب که در ۵۵ کیلومتری شلمچه و در مسیر اصلی اهواز به خرمشهر واقع شده، به‌عنوان تنها موکب در این مسیر، نقش محوری در خدمت‌رسانی به زائران دارد.

وقایع صنعت – موکب «سیدالشهدا» نیشکر که توسط شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان برپا شده است، روزانه به بیش از هفت هزار زائر اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کند. این موکب که در ۵۵ کیلومتری شلمچه و در مسیر اصلی اهواز به خرمشهر واقع شده، به‌عنوان تنها موکب در این مسیر، نقش محوری در خدمت‌رسانی به زائران دارد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، علاوه بر پذیرایی گسترده از زوّار و ایجاد استراحتگاهی امن برای آنان، برنامه‌های متنوّع فرهنگی و مذهبی نیز به‌صورت روزانه در این موکب برگزار می‌شود تا به تقویت روحیه معنوی زائران کمک شود.

روز گذشته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان نیز، در مراسم باشکوه زیارت عاشورا در این موکب حضور یافت و در سخنانی، به تبیین ریشه‌های عمیق و اهمیت نهضت حسینی پرداخت. وی با نگاهی ژرف به واقعه عاشورا، ابعاد مختلف این قیام الهی را برای حاضران تشریح کرد.

قدردانی از خدمات‌رسانی مطلوب موکب نیشکر

همچنین، سه‌شنبه هفته گذشته، رئیس‌کل دادگستری خوزستان به همراه معاون امنیتی و انتظامی استاندار از موکب نیشکر بازدید کرد و از نزدیک در جریان خدمات‌رسانی گسترده به زوار اربعین حسینی قرار گرفت. این بازدید نشان از اهمیت و توجه ویژه مسئولین استانی به این رویداد عظیم دارد.

سید حسن موسوی، مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک‌خان، در حاشیه این بازدید، با بیان اینکه موکب سیدالشهدا این شرکت به‌عنوان آخرین پایگاه خدمات‌رسانی به زوّار در نزدیکی مرز شلمچه، نقش بسیار مهمی در خدمت‌رسانی به زائران ایفا می‌کند، افزود: ما تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به زوار عزیز انجام می‌دهیم.

بر اساس این گزارش، موکب سیدالشهدا نیشکر به‌عنوان یک استراحتگاه مجهز با امکاناتی همچون دستگاه‌های سرمایشی، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، ایستگاه‌های هلال‌احمر، پلیس و اورژانس و همچنین جایگاه سوخت، از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کند.

طبق آمار ارائه شده توسط استانداری خوزستان، تاکنون یک میلیون و سیزده هزار زائر ایرانی و خارجی از آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی از مرزهای استان خوزستان عبور کرده‌اند.

https://vaghayesanat.ir/712701کپی شد!
8111