سازمان اتوبوسرانی اهواز کاروان پیاده روی مشایه الاهواز را خدمات دهی کرد/ آماده سازی سایت پسماند اهواز برای نخستین بار در مرز چذابه

مسوول سازمان بسیج شهرداری اهواز از آماده سازی سایت پسماند اهواز برای نخستین بار در مرز چذابه خبر‌داد‌.

وقایع صنعت – جمعیت چند هزار نفری کاروان پیاده روی “مشایه الاهواز” با سرویس دهی سازمان اتوبوسرانی در مورخه سه شنبه ۲۳ مردادماه در مسیر طرق الحسین(ع) قرار گرفت.

امیر آهن جان مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز اظهار داشت: هرساله بزرگترین کاروان پیاده روی زیارت اربعین حسینی از کلانشهر اهواز به راه می افتد، این جمعیت چند هزار نفری از مناطقی همچون ملاشیه، کوی علوی، مندلی، گلدشت، کوی سادات، سیاحی، شهرک رزمندگان و عین ۲ هستند.

این مقام مسئول در پایانه مرزی چذابه خاطرنشان کرد: اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز، بخشی از این جمعیت عظیم را که بمنظور پاسداشت و تعظیم شعائر حسینی(ع) و به جهت بهرمندی از معنویت این مراسم در این اجتماع شرکت کرده بودند را در مسیرهای برگشت و از انتهای منطقه عین۲، به مناطق و محله های خود بازگردانید. عملیات بازگشت این عزیزان با ۳۰ دستگاه اتوبوس و از ساعت ۱۸ آغاز شد و در ساعت ۲۲ شب با شعار کربلا طریق الاقصی به پایان رسید.

در ادامه احمد حاتمی مسوول سازمان بسیج شهرداری اهواز از آماده سازی سایت پسماند اهواز برای نخستین بار در مرز چذابه خبر‌داد‌. مساحت این سایت پسماند بالغ بر ۱۰ هزار متر است که زیر سازی و دیوار کشی آن انجام شده و تجهیزات تفکیک زیاله هم در منطقه مهیاست تا با توجه به مشکلات زیست محیطی چند ساله در منطقه ، بخشی از مشکلات اسکان زائران رفع شود‌‌.

این مقام مسئول بیان کرد: فعالیت شهرداری اهواز برای اربعین امسال در سه محور عمرانی، خدماتی و فرهنگی است که در ‌بحث عمرانی ،ورودی ها و‌خر‌وجی های شهر اهواز تا مرز چذابه به سمت شیب عراق حوزه فعالیت کاری شهرداری اهواز است.

وی با بیان اینکه بحث‌ تجهیز سازی در دل موضوعات عمرانی است اظهار کرد: تجهیز پایانه مسافربری سیاحت اهواز ،در‌کنار ساخت سازه و‌ تقویت سیستم های سرمایشی و احداث سایبان برای زائران ایرانی و‌ خارجی که به مرز چذابه و‌ شلمچه تردد میکنند در دستور کار ماست و هفته آینده به اتمام می رسد‌‌.

عملیات عمرانی بسیج شهرداری اهواز در مرز شلمچه و‌چذابه هفته آینده به اتمام می رسد

حاتمی در خصوص زیرسازی جاده ها در مرز چذابه و‌ شلمچه گفت: زیر سازی جداول و روکش آسفالت در مناطق مذکور شروع شده ولی برخی رو به اتمام است و در مجموع هفته آینده امور عمرانی در مرز چذابه و‌شلمچه به اتمام می رسد.

مسوول سازمان بسیج شهرداری اهواز تصریح کرد: در بحث خدمات رسانی زائران نصب مه پاش، احداث استراحتگاه رانندگان اتوبوسرانی که نزدیک ۲۵۰ اتوبوس در این ایام در مرز تردد می کنند در برنامه قرا گرفت و برای ساخت این مکان ها بالغ ۱۲ میلیار د تومان هزینه شده است.

وی‌ خاطر نشان کرد: استراحتگاهی برای رانندگان اتوبوس که قرار است ایام اربعین در مرز مستقر شوند احداث‌شده و خدمات رسانی ما از مرز به شهر العماره است و این امادگی وجود داردچنی استراحتگاهی در شیب عراق احداث شود.

بکارگیری چهار دستگاه اتوبوس برقی برای جایجایی زائران در ایام اربعین در مرز شلمچه و‌چذابه

این مقام مسوول همچنین از بکارگیری چهار دستگاه اتوبوس برقی در مسیر بین پایانه ها و‌مواکب برای جابجایی زائران حسینی بویژه افراد سالخورده خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده بسیج شهرداری اهواز در حوزه خدمات رفاهی بین راهی حد فاصل اهواز -خرمشهر و‌بعد از آن است. ایجاد چشمه های سیار سرویس های بهداشتی و حمام و‌نماز خانه ها در محل اسکان زائران هم دستور کار ما بوده است.

https://vaghayesanat.ir/712803کپی شد!
7063