رونمایی از سومین برنامه عملیاتی راهبردی شهرداری اهواز

سومین برنامه عملیاتی راهبردی شهرداری اهواز با حضور شهردار این کلانشهر و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

وقایع صنعت – حجت الاسلام جاسم موسی پور معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی در مراسم رونمایی از سومین برنامه عملیاتی راهبردی شهرداری اهواز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: رشد، ترقی و تحول در برنامه ریزی است و بدون برنامه ریزی نمی‌توان به اهداف و اولویت‌ها رسید. در راستای ماده ۱۵ قانون نوسازی و عمران شهری، شهرداری‌ها ملزم به تهیه برنامه راهبردی عملیاتی هستند و سومین برنامه عملیاتی راهبردی شهرداری، اولین برنامه مصوب جامعی است که با همکاری کارشناسان درون شهرداری و اهتمام بعضی از ذینفعان در سال ۱۴۰۰ شروع و در سال ۱۴۰۲ به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

این مقام مسئول برخی ویژگی‌های برنامه را متکی بودن به دانش و تجربه کارشناسان شهرداری، مسئله محوری در برنامه، واقع نگری در برنامه و نزدیک بودن پروژه‌های شهرداری به واقعیت و الگوی غلتان عنوان کرد و افزود: سنجش پذیری از دیگر ویژگی‌های این برنامه است و امکان ارزیابی و مدام برنامه و ارزشیابی مجریان آن وجود دارد، ۴ مقصد راهبردی این برنامه افزایش بهره وری سازمانی، ارتقا سرمایه اجتماعی و مشارکت شهروندان، توسعه زیرساخت‌های شهری و ارتقا سیما و منظر شهری است.

حجت الاسلام موسی پور ادامه داد: زمینه‌های منتخب موضوعی مشکلات شهر در این برنامه، زیرسازی و آسفالت، مدیریت پسماند، پارک‌ها و فضای سبز، دفع آب‌های سطحی، حمل ونقل عمومی، فرهنگ شهروندی، سیما و منظر شهری و زمینه‌های موضوعی مشکلات شهرداری نظام ساختاری و مدیریتی، مدیریت سرمایه انسانی، هوشمند سازی، مدیریت منابع مالی تعیین شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی با اشاره به این که برنامه راهبردی در افق ۱۴۱۲ و برنامه عملیاتی در افق ۱۴۰۷ تدوین شده است، اضافه کرد: برنامه با صرف بیش از ۴ هزار نفر ساعت و بیش از ۲۰۰ جلسه کار کارشناسی تهیه و تدوین شده است.

https://vaghayesanat.ir/712810کپی شد!
8061