پیش‌بینی تولید یک میلیون تن شکر در خوزستان

مدیرعامل شرکت کشت صنعت نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه ۵۰ درصد شکر مورد نیاز کشور از خوزستان تولید می‌شود، از پیش‌بینی تولید یک میلیون تن شکر در خوزستان خبر داد.

وقایع صنعت – عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مراسم شکرانه برداشت محصول نیشکر که امروز جمعه ۲۰ مهرماه در کشت صنعت دهخدا برگزار شد، اظهار داشت: امسال کشت محصول مطلوبی داشته‌ایم و برداشت خوبی پیش بینی می‌کنیم که نسبت به سال گذشته افزایش تولید ۲۰ درصدی خواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد شکر مورد نیاز کشور از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید خواهد شد، افزود: مساحت اراضی زیر کشت، ۷۳ هزار و ۹۶۰ هکتار در ۸ کشت و صنعت بوده که پیش‌بینی می‌شود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن نیشکر برداشت شود و با استحصال مناسب به ۷۰۰هزار تن شکر دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: کشت و صنعت کارون و سایر کشت صنعت های چغندری خوزستان بزودی بهره‌برداری خود را شروع خواهند کرد و پیش بینی می‌کنیم، امسال از خوزستان یک میلیون تن شکر تولید خواهد شد که ۵۰ درصد شکر مورد نیاز کشور است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری، امسال به جهش تولیدی که باید صورت بگیرد دست خواهیم یافت و با برکت بیشتر خداوند احتمال می‌رود از ۷۰۰ هزار تن شکر تکلیفی عبور کنیم.

ناصری با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هرار تن شکر در کشور تولید می‌شود، عنوان کرد: شکر مورد نیاز کشور بیش از ۲ میلیون تن است که با توجه به این میزان تولید شکر مقدار ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تن دیگر نیاز داریم که وارد کنیم، امید است به ظرفیت اسمی کشور برسیم.

وی در خصوص تامین آب مورد نیاز کشت نیشکر بیان کرد: با همکاری سازمان آب و برق و استانداری خوزستان برنامه ریزی خوبی در تامین آب صورت گرفت و علی رقم ناترازی برقی که در سطح کشور وجود داشت، به دلیل تولید برق نیشکری توانستیم اب مورد نیاز خود را از رودخانه دریافت کنیم و از این بابت با مشکلی مواجه نیستیم.

https://vaghayesanat.ir/713046کپی شد!
7019