وزرا عاملین اصلی دامن زدن به حواشی صندوق بازنشستگی نفت!

پاک نژاد بعنوان وزیر نفت دولت پزشکیان باید روشن کند که تنها اوامر آقای زنگنه وزیر اسبق نفت را می خواهد اجرا کند، یا خود وزیر نفت است؟

وقایع صنعت – به نظر می‌رسد که وزرای نفت تمایلی به دور کردن حاشیه‌ها از صندوق بازنشستگی نفت ندارند، زیرا این صندوق به عنوان یک نهاد مالی بزرگ و با نفوذ می‌تواند ابزار قدرت و نفوذ سیاسی و اقتصادی برخی افراد باشد.

اقدامات اخیر مانند انتصاب سعید خوشرو که به عنوان مهره اصلی بیژن زنگنه، وزیر اسبق نفت، شناخته می‌شود، نشان‌دهنده ادامه‌دار بودن این حاشیه‌هاست! همچنین عبدالحسین بیات نیز طی دوران مسئولیتش با عمل نکردن به دستورات محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در خصوص عدم انتصاب، تغییرات و… افراد جدید در حین دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری و پس از آن، مشکلات بزرگی برای این صندوق ایجاد کرده است.

این انتصاب‌های پر از حاشیه نشان می‌دهد که وزرای نفت به جای تمرکز بر شفافیت و کارآمدی، بیشتر به دنبال حفظ قدرت و نفوذ خود و رفقایشان هستند. وزیر نفت باید پاسخگوی این انتصاب‌ها و حواشی مرتبط با آن باشد و تلاش کند تا اعتماد عمومی را به این صندوق بازگرداند. پاک نژاد بعنوان وزیر نفت دولت پزشکیان باید روشن کند که تنها اوامر آقای زنگنه وزیر اسبق نفت را می خواهد اجرا کند، یا خود وزیر نفت است؟

 

بیشتر در این خصوص بخوانید:

تغییرات مدیریتی غیرقانونی در صندوق بازنشستگی وزارت نفت؛ بی‌توجهی عبدالحسین بیات به دستورات دولت

https://vaghayesanat.ir/712553کپی شد!
8054