اختصاص ۴.۵ درصد از کل گاز تولیدی کشور به واحد‌های پتروشیمی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی روزانه کمتر از ۱۰ درصد از کل گاز کشور را دریافت می‌کند که سهم واحد‌های تولیدی از این میزان تنها ۴.۵ درصد می‌شود.

وقایع صنعت  – آقای مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عصر امروز (دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در حاشیه چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی گفت: امیدوارم ماحصل برگزاری این جلسات تنوع بیشتر محصولات پتروشیمی از سوی تولیدکنندگان باشد.

وی با بیان اینکه کامپاندینگ یکی از بخش‌های مهم در صنعت پتروشیمی است که از ارزآوری بالایی برخوردار است، افزود: دستیبابی به تولید محصولاتی از جمله کامپاندینگ می‌تواند برتری اقتصادی و صنعتی ما را در بخش‌های مختلف اقتصادی نمایان کند.

معاون وزیر نفت، صنعت پتروشیمی ایران را ارزآورترین صنعت ایران دانست و ادامه داد: ما هم اکنون در لبه فناوری‌های صنعت پتروشیمی هستیم و می‌توانیم در این صنعت به موفقیت‌های فراوانی دست یابیم.

آقای شاهمیرزایی با ابراز رضایت نسبت به جلسات کاری و تخصصی که در حاشیه چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران برگزار شد، گفت: برگزاری این جلسات حاکی از این است که فعالان این صنعت به صورت ویژه در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد ایران افزود: صنعت پتروشیمی پیشران واحد‌های صنعتی از جمله خودروسازان، صنایع کوچک و بزرگ است، بنابراین اگر قرار است همه صنایع با ظرفیت در مدار تولید باشند، مستلزم این است که صنعت پتروشیمی ایران به خوبی کار کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه صنعت نفت وگاز و پتروشیمی از ارزش افزوده بالایی برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های ما رعایت الگوی مصرف گاز است، عدم رعایت مصرف گاز منجر به آسیب به واحد‌های تولیدی و صنعتی می‌شود.

وی با بیان این که نیروگاه‌های کشور در اوج مصرف روزانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز دریافت می‌کنند، ادامه داد: این درحالی است که صنعت پتروشیمی روزانه کمتر از ۱۰ درصد گاز کشور را دریافت می‌کند که ۴.۵ درصد از این میزان سهم خوراک واحد‌ها و باقی این میزان نیز صرف امور غیر تولیدی است.

آقای شاهمیرزایی در پایان ابراز امیدواری کرد که ماحصل برگزاری چنین کارگاه‌هایی تنوع محصولات تولیدی و عرضه بیشتر محصولات در بازار‌های بین المللی باشد.

براساس این گزارش دو کارگاه آموزشی جلسات ترویج کسب و کار و کامپاندینگ و زنجیره ارزش در حاشیه چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی برگزار شد. در کارگاه جلسات ترویج کسب و کار تولیدکنندگان کاتالیست به معرفی کاتالیست تولیدی خود پرداخته و این اطمینان را دادند که کاتالیست تولیدی ایران توان رقابت در بازار‌های منطقه را دارد.

همچنین در کارگاه آموزشی کامپاندینگ و زنجیره ارزش، برگزارکنندگان عنوان کردند که کامپاندینگ از باارزش‌ترین محصولات تولیدی در صنعت پتروشیمی است و باید بیش از پیش به این سمت حرکت کرده و از فناوری‌های نوین در این بخش استفاده کرد.

https://vaghayesanat.ir/709718کپی شد!
35