هر گونه کالایی که فاقد اسناد گمرکی باشد قاچاق است

مدیر کل صنعت معدن تجارت استان تهران گفت: هر کالایی که اسناد گمرکی نداشته باشد قاچاق است و بیشترین کالاها شامل لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی همچنین قطعات خودرویی است.

وقایع صنعت – محمود سنجابی مدیر کل صنعت معدن تجارت استان تهران در مورد احیای واحدهای راکد اظهار داشت: سال گذشته ۲۰۰ واحد راکد در استان تهران احیا شد که با احیای این تعداد واحد، به صورت میانگین ۵ تا ۲۰۰ نفر نیروی کار در هر کارخانه مشغول به کار شدند. برای امسال هم ۲۰۰ واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: ۴۰۰ واحد راکد دیگر در استان تهران داریم که به خاطر قدیمی بودن تجهیزات و سایر موارد است ضمن اینکه تعدادی از خود واحدهای اقتصادی و سرمایه‌گذار تمایلی به احیای واحدهای اقتصادی ندارند که وضعیت این گونه واحدها تعیین تکلیف می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان تهران، افزود: تأمین نقدینگی و حمایت‌های مالی، بازارسازی و تأمین مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است. همچنین برای واحدهایی که توان تولید دارند و صاحبان برند هماهنگی ایجاد می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید افزایش پیدا کند در همین زمینه مجوز گواهی تولید کارخانه صادر می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه معدن نیز احیای واحدهای معدنی در دستور کار است؛ این امر در راستای افزایش راندمان معادن است.

مدیرکل صمت استان تهران تاکید کرد: در حوزه تجارت خارجی افزایش صادرات را سیاست‌گذاری کرده‌ایم و به دنبال ایجاد بازار جدید هستیم که این امر ضمن تقویت ارزآوری و نشانگر قدرت تولید و کیفیت کشورمان در عرصه جهانی است.

مدیرکل صنعت معدن تجارت استان تهران اظهار کرد: هر کالایی که اسناد گمرکی نداشته باشد قاچاق است و بیشترین کالاها شامل لوازم خانگی، پوشاک. لوازم آرایشی همچنین قطعات خودرویی است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش صنعت بررسی می‌شود همچنین به پیشنهادها و نقش مشارکت‌های مردمی نیز پرداخته می‌شود.

https://vaghayesanat.ir/710615کپی شد!
10.5K