تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار در حال حاضر، مانند یک قطار ایستاده است که به تحرک نیاز دارد و حتی با حمایت صندوق‌های تثبیت و یا قبیل آن نیز اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

وقایع صنعت – علی ضیاچی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: امروزه بورس تهران با نظارت‌هایی که درست و غلط آن مشخص نیست، در وضعیت ثابتی قرار گرفته است. در واقع بازار در حال حاضر، مانند یک قطار ایستاده است که به تحرک نیاز دارد و حتی با حمایت صندوق‌های تثبیت و یا قبیل آن نیز اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، به نظر می‌رسد روند بورس هفته آینده مشابه همین هفته بوده و شاخص به صورت فرسایشی کاهش داشته باشد که بر همین اساس، قیمت سهم‌ها نیز افت پیدا خواهد کرد. البته ناگفته نماند بازار سرمایه در چند سال اخیر نسبت به بازارهای موازی مانند سکه، طلا و مسکن عقب مانده و به تحرک جدی برای رشد متناسب نیاز دارد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در این راستا، به نظر می‌رسد اولین و بهترین راه برای تحرک بورس، تزریق نقدینگی است تا قطار ایستاده به حرکت درآید و در ادامه حقیقی‌ها روند به وجود آمده را بهبود دهند. این در حالیست که امروزه به قطار ایستاده بورس سنگ اندازی‌هایی مانند مالیات صورت می‌گیرد که امیدواریم تمام آنها حل شود؛ چرا که با نزدیک شدن به فصل مجامع، بازار سرمایه وضعیت بهتری خواهد داشت.

ضیاچی معتقد است، در صورتی که هفته آینده اتفاق مهمی مانند جذب نقدینگی رخ ندهد، نمی‌توان انتظار زیادی برای بهبود وضعیت داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند بورس تهران حدود چهار سال اخیر، در وضعیت خسته کننده‌ای قرار گرفته است. در واقع روند فرسایشی و اصلاحات زیادی داشته که بر همین اساس، به حمایت نهادها و حاکمیت نیاز دارد. از طرفی، در صورتی که انتظارات تورمی در بحث دلار کاهش یابد، انتظار می‌رود گروه‌های خودرویی، بانک و بیمه در هفته آتی مورد توجه قرار بگیرند.

https://vaghayesanat.ir/710904کپی شد!
7357